<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<rss version="2.0">
   <channel>
      <title>Jortkelder.nl - Unox: moordmachine of Hansworstenfabriek? - 01-01-2009</title>
      <link>http://www.jortkelder.nl</link>
      <description>
Na het lezen van deze tv-column waarin mij aangewreven wordt te zijn gedegenereerd  tot &apos;allemansvriend&apos;, het nieuwe jaar maar &apos;ns stevig openen: ik ging vandaag niet over m&apos;n nek van de oliebollen/bellenwijn maar van Unox, die vlees-moordmachine die onze nationale evenementen kaapt.  </description>
      <language>nl</language>
      <copyright>Copyright 2009</copyright>
      <lastBuildDate>Thu, 01 Jan 2009 14:20:07 +0100</lastBuildDate>
      <generator>http://www.sixapart.com/movabletype/</generator>
      <docs>http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss</docs> 

      <item>
         <title>Unox: moordmachine of Hansworstenfabriek?</title>
         <description>Jort Kelder doet Nieuwjaarsduik met varken </description>
         <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php</link>
         <guid>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php</guid>
                  <category>Kwootjes</category>
        
         <pubDate>Thu, 01 Jan 2009 14:20:07 +0100</pubDate>
      </item>
	      <item>
     <title>Reactie Walter ( 1-01-2009 18.13 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Hoewel je altijd overkomt als een rechtse jongen, met rechte manieren en kenmerken vind ik dit een strakke actie. Je hebt helemaal gelijk Unox pakt te veel domme nederlanders is met hun mutsjes en sjaaltjes. En maar vreten van die vieze worsten. Ik steun je actie!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112842</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie AIRVD ( 1-01-2009 18.58 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Vooropgesteld dat ik het mooi vind dat je protesteert tegen kapitalistische oplichting: De omgang met gevangene en beesten tekent het beschavingsniveau van een land schreef je. &lt;br /&gt;
Dan is het beschavingsniveau van ons land zeer laag en als compleet gestoord, buiten alle proporties en totaal de weg kwijt te bestempelen. Met beesten wordt dan ook volgens mij de mens bedoeld en niet zozeer de echte beesten. De verhouding tussen de machthebbers/elite en het volk/beesten tekent het beschavingsniveau. Als de elite zich met de meest perverse praktijken bezighouden terwijl er ook in dit land mensen zijn die nauwelijks te eten hebben dan zijn die verhouden elite en volk behoorlijk ziek en tekenend van een zeer laag beschavingsniveau, barbaars. &lt;br /&gt;
De liefde met dieren bedrijven zou van een hoog beschavingsniveau spreken? &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Een gevangene in ons land kost minstens 50.000 euro per jaar, een TBS's minimaal 250.000 en een gem. arbeider werkt zich de tering voor 24.000 per jaar. Het zou minstens andersom moeten zijn. Dus ook daar zijn de verhoudingen compleet scheef gegroeid.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Nu hebben we zelfs een partij in de Tweede Kamer die alleen de belangen van dieren behartigd. Partij voor de dieren waarmee ze eigenlijk het volk bedoelen. Een grap moet dat zijn. &lt;br /&gt;
De partij voor de dieren zou consequent moeten zijn en hun zetels door apen of andere dieren laten vervullen.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112845</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Channah van Straaten ( 1-01-2009 19.14 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Niks geen schop! Dikke kussen krijgen jullie!Fantastische actie, Zeeman, Jort en Dafne!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112846</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie .. ( 1-01-2009 19.48 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;mooie Leren handschoenen(waarschijnlijk van een hert)......... beetje hypocriet jort.. mis eingelijk je santoni's nog..&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112847</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie .. ( 1-01-2009 19.50 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;PS. Die Santoni's worden natuurlijk tijdig voorzien van een nieuw zooltje van leer uiteraard..&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112848</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie WesleyPalmaerts ( 1-01-2009 19.51 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Ik vind dat dieren een goed leven moeten hebben en niet levenslang in hokjes moeten worden gestopt. MAAR dieren eten is niets anders dan menselijk...&lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112849</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Régine ( 1-01-2009 20.02 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Prachtige actie om het jaar te openen! Ik was erbij en heb Zeeman zien genieten van zijn frisse nieuwjaarsduik. Zijn zwarte limo was als van een filmster, très chique! De Dierenbescherming hoeft zich hier echt niet druk om te maken. Dit uitje was TOP voor Zeeman. Daar kan de worstendraaier met zijn mutsen-omkoperij en landje-pik niet aan tippen.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Geweldig verslag van deze ludieke actie! En een klein schopje voor al die verwarde agenten...&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112850</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie WesleyPalmaerts ( 1-01-2009 20.08 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Ik gun ieder varken een leven op een boerderij als die van Dafne, maar zoals ik al zei; het is compleet natuurlijk dat wij dieren eten. Dus niet treuren dat die varkens, na een leuk leventje, worden geslacht om door ons te worden opgegeten...&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112852</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie WesleyPalmaerts ( 1-01-2009 20.11 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;En nog een ding...Even terug zei je tegen een blondine dat ze haar schoonheid moet gebruiken als hulpmiddel. Unox doet precies hetzelfde maar dan met reclame...Jort, ik dacht dat je rechts was jongentje... &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112853</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Arjen ( 1-01-2009 20.32 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Kelder, eigenlijk heb je weer eens gelijk. Goede actie!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112854</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 1-01-2009 22.18 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Twee terzijdes. 1) Die handschoenen zijn van 100% kasjmier. Hoop niet dat de leverancier, een geit, niet bibberend in de Himalaya loopt. 2)@wesleypalmaerts: of je beesten een prettig leven gunt valt pas te beoordelen bij de kassa. Kies je voor een kiloknaller als Dirk/Lidl of voor een bio-slager? En meer principieel: het Darwinjaar is nog geen dag oud, dus een mooi moment om de wezensvraag op te werpen of wij mensen inderdaad het recht hebben andere levende wezens - laat staan intelligente exemplaren die enig besef van hun situatie hebben - op te eten. Dan ook consequent zijn en kannibalisme eveneens toestaan. JK    &lt;br /&gt;
  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112861</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Celine ( 1-01-2009 23.38 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Leuke actie! Eindelijk opstand tegen die walgelijke oranje mutsen en merchandise! En Zeeman was beeldschoon in adamskostuum ;-)&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112867</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jeroen ( 2-01-2009 08.44 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Weer zo´n BNN´die denkt te weten hoe het werkt. Allemaal een bekende hoofd en dan moeten ze protesteren omdat ze menen gelijk te hebben.&lt;br /&gt;
Jort ben je wel eens in een modern varkensbedrijf geweest?(aan de actie van je ex, kon ik wel zien, dat zij er zeker nooit is geweest).  Het zal er wel bij horen, als je bij de kak van Nederland wil zijn.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Jeroen &lt;br /&gt;
Buitenland.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112907</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 2-01-2009 10.29 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Tsja Jeroen, ik ben wel eens in een varkensstal van zo'n industriële boer geweest. Vandaar dat ik vegetariër ben geworden. Overigens hoop ik dat je netter met de beesten omspringt dan met onze moedertaal.  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112913</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Maya ( 2-01-2009 10.30 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Beste Jort,&lt;br /&gt;
Schitterende actie van Dafne en jou. Ik kom regelmatig op het Beloofde Varkensland en ben dus goed bekend met Dafne en haar schitterende dieren. Helaas kon ik er gisteren niet bij zijn maar het blije koppie van Zeeman op de foto's maakte alles goed. De reactie van die kleinzielige Unox-muts verbaasde me niets maar dat zal jullie en Zeeman waarschijnlijk (Unox)worst zijn geweest.&lt;br /&gt;
Keep up the good work en natuurlijk de beste wensen voor 2009!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112915</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Mek ( 2-01-2009 11.18 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Zeeman ziet er best smakelijk uit. Ik zou hem dolgraag willen opeten. Natuurlijk mag hij van mij eerst genieten van zijn huisdierenbestaan. Maar zo gauw hij het tijdige met het eeuwige verwisselt mag je me mailen. Weggooien vind ik zo'n zonde.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ik heb ook antwoord op je wezensvraag: Wij zijn, net als Zeeman, omnivoren en eten van nature dus ook vlees. Mogen wij net als alle andere carnivoren en omnivoren andere beesten doden? Tja, waarom hunnie wel en wij niet? Mogen wij dieren martelen? Dat lijkt me moeilijk te verdedigen. Bio-industrie is dus fout. Maar in een wereld van vegetariërs worden er weliswaar geen varkentjes gedood, maar die zullen ook nooit geleefd hebben. &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Wordt weer een echte dierenvriend en verloochen je afkomst niet (zie Darwin). Eet eko-vlees en gun ze een prettig leven! &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112919</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Mediaman ( 2-01-2009 11.23 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Als het feit dat iemand lederen schoenen draagt inhoud dat diegene vervolgens geen recht van spreken heeft over dit onderwerp, dan zou dit betekenen dat slechts een zeer extreme veganist kritiek zou mogen uiten. Dit is onzin en ik sluit me aan bij de stelling van JK dat de beschaving van een samenleving is af te lezen aan de wijze waarop men omgaat met dieren en gevangenen.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112921</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Vincent ( 2-01-2009 11.35 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Goed zo jort! &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112924</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Dennis ( 2-01-2009 12.04 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort, het lijkt me interessant als je je beide passies (stijl en dierenleed) samenbrengt. Onderzoeken hoe de dieren van je Santoni's geleefd hebben. Opzoek naar de geit van je kasjmier. Een soort 'Keuringsdienst van waarden' meets 'Bij ons in de PC'. Misschien mag je wel een aantal dagen met de heren van KvW opstap! Top tv.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112926</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Ingeborg ( 2-01-2009 12.13 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Hallo Jort,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ook ik ben regelmatige bezoeker van de familie Bofkont en vind het zo ongeveer de mooiste plek op aarde. &lt;br /&gt;
Op deze plek worden mensen op een hele positieve manier aan het denken gezet over de misstanden in de vleesindustrie, en daarom probeer ik het altijd bij zoveel mogelijk mensen 'terloops' onder de aandacht te brengen. Maar in mijn eentje begin ik niet zoveel, bedankt dus voor deze Geweldige Fantastische Actie!!! Helaas is het niet gelukt er zelf bij te zijn, maar gelukkig was er wel genoeg media op het flink in the picture te krijgen. Verder de beste wensen voor 2009!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112927</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie WesleyPalmaerts ( 2-01-2009 12.20 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;JK&lt;br /&gt;
Het vlees dat ik eet komt meestal van een slager die dieren verwerkt van de omgeving waar ik woon: Limburg. Deze dieren hebben een prettig leventje gehad op het platteland.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;P.S: ik heb de indruk dat je aan het beroemd+rijk-syndroom lijdt: om je te onderscheiden van de meerderheid, verzet je je tegen de gebruikelijke waarden of normen....Je beweert dat wij misschien niet eens het recht hebben om dieren te eten. &lt;br /&gt;
Denk je ook zo over de dieren zelf? Want ik weet toch heel zeker dat als dieren geen andere dieren kunnen eten, de hele kringloop van de natuur naar de vaantjes gaat...&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Desalniettemin; ik ben niet tegen je maar voor je (ik heb je rug, noemen ze dat...), feit is dat iedereen zo zijn gebreken kent.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112929</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Robin ( 2-01-2009 13.25 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Zal Unilever niet leuk vinden, gelukkig hebben ze nog RTL Unilever.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112935</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Daan ( 2-01-2009 13.28 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Prima actie Jort! &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112936</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Alexander Bremmers ( 2-01-2009 16.34 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Dergelijke acties hebben we nodig om de samenleving in dit land wakker te schudden!&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Lijkt me wel koddig om te zien hoe Zeeman over het strand kuierde.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Wat voel je voor een plaats in de Partij van de Dieren? Als vegetariër en flamboyante neus-op-de-feiten-drukker moet dat toch een uitdaging zijn.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;In ieder geval, aan de 'schoppen', hier wellicht beter 'schouderklopjes', te zien, heb je in ieder geval gezorgd voor de nodige achting.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Keep up the good work!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112953</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Bram ( 2-01-2009 16.36 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Beste Jort,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ik mocht ook getuige zijn van je moedige optreden. Waarom moedig? Omdat je als BN-er op nieuwjaarsdag onbaatzuchtig ergens voor durft te staan, temidden van bijna 7.000 gekke landgenoten. Bedankt namens de dieren dat je je bekendheid hiervoor gebruikt. Je beschrijft in je artikel perfect mijn gedachten over hoe Unox zijn imago van  gezellig oer-Hollands probeert op te poetsen over de rug van de dieren. Onze gegevens zijn ook genoteerd door 6 ME'ers. Met overdreven veel machtsvertoon werd een handvol mensen, die op ludieke wijze ergens aandacht voor vroeg, behandelt als gevaarlijke wetsovertreders. Het hoogtepunt was toch wel de Haagse bromsnor die als een perronchef aan kwam stormen en begon over dierenmishandeling. &lt;br /&gt;
Een bericht aan een aantal zeur respondenten hierboven: typisch Nederlandse reactie om te trachten het hoofd af te hakken van mensen die boven de massa uitstijgen i.p.v. waardering uit te spreken (in plat Amsterdams: kinnesinne).&lt;br /&gt;
Dus: mijn welgemeende complimenten voor jou Jort!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112954</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Rob ( 2-01-2009 18.35 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Nobele actie, en zeker vindt het ook zeker positief dat meneer Kelder zich hier aan verbindt: je kunt een dergelijke actie ook met &quot;klootjesvolk&quot; doen, maar wie kijkt er dan nog? Toch vindt ik dat we niet moeten doordraven en heel Nederland vleesvrij moeten willen hebben. &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Kan meneer Kelder mij misschien vertellen wat het doel van zijn deelname was? In het meest positieve geval, met meest perfecte omstandigheden, wat wordt dan bereikt? Nederland aan de tofu lijkt me. Maar welke (negatieve) consequenties heeft dat voor Nederland behalve een paar meer varkensboeren die WW aanvragen? &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Mensen met een doel en missie voor ogen van deze aard mogen, net als ieder ander, hun mening ten toon spreiden. Maar ik verwacht van mensen die dat doen, en daarmee iets radicaals willen wijzigen in de manier van leven van een bevolking, dat zij tevens de consequenties en realiteitszin daarvan doordacht hebben. Personen die klagen zonder daar realiteitstrouw een onderbouwing bij te plaatsen kunnen mijn minachting verwachten. Zal maar geen verband trekken tussen deze overpeinzing en de SP.... Haast filosofisch.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112965</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Rob ( 2-01-2009 18.51 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;O, en Jort... Al het beste voor 2009! Maak er een mooi jaar van en hou dit vast! Geniet stiekem toch wel behoorlijk van je visie op de grote boze wereld om ons heen...&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112969</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Marten ( 2-01-2009 23.42 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Je zal ook wel gelachen hebben om de reactie van het meisje in boulevard! Die toegaf eigenlijk vegetarisch te zijn en zo'n muts op haar hoofd niet zo'n charmant gebaar vond.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112986</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 3-01-2009 01.10 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Daar is-ie weer, met het antwoord op de vraag: is de homo sapiens geschapen om andere dieren te doden/op te vreten? We zijn omnivoor, zeker, maar ook welvarend en intelligent genoeg om alternatieven voor vlees eten dús massa-slachtingen te voorkomen. Begrijp mij goed, ook ik vind vlees lekker (voorzover ik mij de smaak na twee decennia vegetarisme nog kan herinneren), maar als we zonder doden kunnen jongens en meisjes, waarom proberen we dat dan niet gewoon? De wereld een beetje mooier maken, ons lot verbeteren, is dat niet juist het verschil tussen mens en dier? Zie vegetarisme niet als bedreiging, niet als sektarisme, maar als een stap verder in de beschaving. Als bevrijding. En vleeseters: voel je niet zo aangevallen, durf te dromen! Voor nu: dank voor alle liefdevolle steun, en morgen gezond weer op...    &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-112993</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie WesleyPalmaerts ( 3-01-2009 13.49 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Laatste keer...&lt;br /&gt;
Als ieder dier een fatsoenlijk leven zou hebben vooraleer het word 'geslacht', dan zou de omgeving inderdaad mooier worden(denk aan platteland, boerderijtjes...), maar als het dier eenmaal op leeftijd is kan het worden verwerkt. Heeft totaal niets met intelligentie, welvaart te maken...&lt;br /&gt;
En ik voel me niet aangevallen, wel krijg ik de indruk dat je me opzadelen met een schuldgevoel.Is ook niet nodig hé...&lt;br /&gt;
Maar ik stop voor dat je weet dat je aan het discussieren bent met een nationalistisch-liberale 17-jarige...;)&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113042</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jeroen ( 3-01-2009 13.53 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort K,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Dat ik de Nederlandse taal niet vloeiend meer beheer, zal wel zijn, door de vele jaar in het buitenland.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Vleeseter voel je niet aangevallen. Ik heb geen problemen met vegatarische mensen, maar dat ze ze met actie het mij of andere het de stront in willen douwen(dmv BNN´ers), ergerd mij. &lt;br /&gt;
Waarbij het ook mijn kostwinning is.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Daarbij is het leven van in de jouwe ogen ideale biologische varken lang niet zo goed, als jij denkt.&lt;br /&gt;
&lt;a href=&quot;http://archief.nrc.nl/index.php/2006/December/2/Overig/45/Vatbare+varkens&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;http://archief.nrc.nl/index.php/2006/December/2/Overig/45/Vatbare+varkens&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Vleeseter voel je niet aangevallen? &lt;br /&gt;
Uhh wat doet een Wakker Dier,JIJ nu met deze actie?&lt;br /&gt;
Jullie willen via publieke actie bedrijven dwingen tot andere manier van produceren! &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Daarbij kan de wereld niet vegatarisch worden, want als vervanger moeten we soja gebruiken. Ohh waar wordt dat ook al weer verbouwd? Overal, maar wat als die prijs stijgt, dan wil het grootst produceerde land wel meer verbouwen.(Brazilie) Ach ja... regenwoud mag ook wel weg, ter bevordering van een ideaal, met gigantische gevolgen.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113043</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Ron de Bruijn ( 3-01-2009 15.37 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort, nou nou je hele imago je levensstijl wordt gesponsord door unilever en rabobank en al de andere beursgenoteerde bedrijven.&lt;br /&gt;
Je leeft er op los de weelde staat voorop en dan gaan praten over unox nee je moet eerst eens in je eigen &quot;keuken&quot; kijken en daar dan in actie komen en niet meer in die vervuilende auto's, vliegtuigen, en groots opgezette feesten( waar aan het milieu al helemaal niet gedacht word, denk maar aan de teelt van wijn , champagne en het eten van kaviaar) ga eens diep in je hart kijken als je voor de spiegel staat en denk eens na over wie wat en waar jij in deze &quot;mooie wereld&quot;je wel zo goed gedraagt dat vlees eten niet of bijna niet zou mogen en ja ook die natuurvriendelijke manieren in zuid-amerika zijn niet echt natuurvriendelijke teeltmethodes zoals men de wereld wil wijs maken, ook zij willen geld verdienen en weer uitgeven. en zij die auto's inbrand steken om whatever duidelijk te maken hoeveel vervuiling gaat er niet op dat moment ons &quot;geliefd milieu &quot;in dus hoe dom kunnen  deze wezens zijn dus als Unox hier de fout in gaat dan ga jij en je levenstijl ook zwaar in de fout en zou je iets anders... geheel in de trend van milieuvriendelijk.. moeten gaan doen en ook zo gaan wonen. mischien is er bij Zeeman nog een leeg hok!!!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113052</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Erin  ( 3-01-2009 15.50 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Ook ik kom regelmatig op het Beloofde Varkensland, ofwel het Paradijs op Aarde, waar Dafne Westerhof, een van de meest bijzondere mensen die ik ooit ontmoet heb, onbaatzuchtig haar hele leven wijdt aan het opgang brengen van een bewustwordingsproces in onze maatschappij, waar het gros van de mensen, als een slaapwandelende kudde alles wat zij voorgeschoteld krijgen of wijs worden gemaakt, maar als &quot;gewoon&quot; of &quot;acceptabel&quot; zijn gaan beschouwen. &lt;br /&gt;
Aan veel van de reacties is ook te zien hoe primair en ondoordacht veel mensen reageren op jullie fantastische actie... Dit onderstreept eens te meer dat de meeste mensen helemaal niet stilstaan en nadenken of doordenken over het ‘hoe’ of ‘waarom’, of ‘kan het niet anders?’. Lekker makkelijk, vooral de andere kant uit blijven kijken of de koppen in het zand houden: wat niet weet, wat niet deert. &lt;br /&gt;
Helaas kon ik er gisteren zelf niet bij zijn maar wat heb ik genoten van alle 'coverage' die jullie actie gehad heeft. En wat geniet ik al bij voorbaat van alle gevolgen die jullie optreden, ongetwijfeld nog zal hebben. &lt;br /&gt;
Wat ben jij een bijzonder mens, dat jij je naamsbekendheid hebt gegeven en gebruikt, voor al die dieren die geen stem hebben die gehoord wordt!&lt;br /&gt;
Dafne en Jort, jullie hebben mij het mooiste begin van een Nieuw Jaar gegeven dat ik ooit gehad heb! &lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113053</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 3-01-2009 17.52 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;@RondeBruijn: beste Ron, heb ik ergens beweerd dat ik een onfeilbaar wezen ben, vrij van zwaktes, zowel in het materiële als vleselijke? Ja, ik ben dol op jongensspeelgoed en ja, ik beken, zit wel eens in een vliegtuig, eet wel eens een visje en draag schoenen van echt leder. Allemaal waar: schuldig! Maar dat ontneemt mij niet het recht te vinden dat de bio-industrie zoals we die nu kennen uitgebannen moet worden. Ik neem aan dat je zelf een zekere graad van perfectie in je doen en laten hebt bereikt, anders zou je niet zo hoog van de toren blazen. Proficiat daarmee. Laten we hopen dat jouw evangelie aanslaat, want de kudde PERFECTE homo sapiens past momenteel nog bij mij achterin de Maserati (ik heb een tweezitter, bij de weg...).      &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113059</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jeroen Buitenland ( 4-01-2009 02.55 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Je beschrijft in je artikel perfect mijn gedachten over hoe Unox zijn imago van gezellig oer-Hollands probeert op te poetsen over de rug van de dieren.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Over de rug van de dieren. Geloof het zelf. Echt waar, het is haast te hopen, dat de honger ook Europa berijkt. Even zien hoe hier op wordt gereageerd.&lt;br /&gt;
Ik heb met eigen ogen gezien, hoe de veehouderij in Amerika (zowel Zuid en Noord) en Rusland is. &lt;br /&gt;
Dan mogen we de handen dicht knijpen, hoe men hier met dieren omgaat. Juist goed!&lt;br /&gt;
Wie van jullie wil werken voor een salaris van haast niks. Bedoel ik niet de zielige 37 uur. Mijn gemiddelde week bestaat uit een 60 tot 75 uur.&lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113125</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Daan ( 4-01-2009 14.18 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Met het eten van vlees, is mijns inziens niets mis. Maar de manier waarop er met dieren wordt omgegaan, wél.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113145</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Marjolein, China ( 5-01-2009 05.32 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort wordt met de jaren leuker. Wat een ontzettend leuk beestje (het biggetje). &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113235</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Marianne Mulder ( 5-01-2009 23.38 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Hallo Jort, hartstikke leuk dat je je BN-schap hebt willen inzetten om Dafne's fantastische werk onder de aandacht te brengen. Ik kom ook graag bij de Familie Bofkont en uiteindelijk gaat het er volgens mij alleen maar om dat mensen bewust hun keuzes maken voor, in dit geval, wel/geen vlees en zo ja welk e.d. Bewust kiezen kan alleen maar als je alle ins en outs kent rondom bijvoorbeeld de productie en ik ben je dankbaar dat je een bijdrage hebt geleverd aan bewustwording.&lt;br /&gt;
Ik wacht nog op een officiële reactie van Unox, jouw column kunnen ze toch niet over hun kant laten gaan, lijkt me.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113280</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Marit, Rotterdam ( 6-01-2009 00.25 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Geweldige actie Jort! Er wordt duidelijk met twee maten gemeten wanneer het over dierenmishandeling gaat. Leefomstandigheden in de bio-industrie heten ineens geen dierenmishandeling maar wanneer je katten of honden op een dergelijke wijze houdt en behandelt wel? Dieren zijn dieren. Ik zou zeggen: de bio-industrie verbieden, de term produktiedieren schrappen en de ME, naast een opfriscursus ethiek, verplicht naar een workshop bij Dafne Westerhof op Het Beloofde Varkensland. Soepfabrikanten kan ik alleen maar aanraden deze workshop zo snel mogelijk te regelen om niet de groeiende markt van vegetarische soepeters aan hun neus voorbij te zien gaan.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113287</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Rick ( 6-01-2009 00.25 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Oh wee als je aan de man z'n bordje eten komt.&lt;br /&gt;
Wat een bizarre reacties staan hier toch tussen zeg.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Beste Jort, hulde voor deze actie!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113288</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie AIRVD ( 6-01-2009 11.21 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;UNOX probeerde nog extra reclame te maken door een hype te creëren rond een meisje met behoorlijke kerstballen en een UNOX muts op. Maar wat bleek? Ze was vegetarisch. Nu zitten de Geenstijl pimpen achter haar aan. Dat beloofd niet veel goeds voor dat arme meisje.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Off topic:&lt;br /&gt;
Wat raaskalde je gisteren als een kip zonder kop bij Paul&amp;Witteman. Had even mijn weblog gelezen, bovenste artikel, en je had een beter ingelichte mening gehad. &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://airvd.wordpress.com&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;http://airvd.wordpress.com&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113330</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Josse Locus ( 6-01-2009 16.52 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Quote n.a.v. het domme interrumperen van Jort Bordvoorzijnkop tegen Hans van den Broek:&lt;br /&gt;
&quot;Wat erg als je als persoon met veel kennis van zaken, een beleefd optreden en een duidelijke mening op grond van die kennis tegen dat meelkop stomme mannetje van een Jort Kelder komt te zitten die zich overal mee bemoeit, nergens wat van weet en alleen maar op zeer korte termijn kan denken. Die zijn bek moesten ze dichtnaaien met dik prikkeldraad en nooit meer die enge zelfvoldane kop op tv. En die twee lamzakken van een Pauw en Witteman zitten er bij alsof ze de buik nog vol oliebollen hebben en kijken ernaar.... &lt;br /&gt;
Ingrijpen ho maar. Witteman die vroeger ook duidelijke standpunten had als links VARA enthousiast droomt ondertussen van Bach in zijn tweede huis op Aruba.&quot; &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113350</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie d.zeeuw ( 6-01-2009 21.59 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;af en toe vlees is goed voor een mens. De wijze waarop met die dieren wordt omgegaan niet ! Helemaal mee eens.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;ps. wat een geweldige actie van je bij Pauw &amp; Witteman. Hulde dat er eens iemandd op TV komt die een anti geleuid laat horen. Israel wordt door al die rooie media uitgekotst. Geheel ten onrechte ! Nogmaals hulde ! &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113398</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 7-01-2009 01.12 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;@Josse Locus: je kunt kiezen. Of je kuist je woorden, schrapt een paar hgrove passages en vervangt ze door argumenten over het Israelische-Palestijnse conflict, óf ik schrap je reactie. Dat schelden doe je maar tegen je vrienden.  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113412</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 7-01-2009 01.13 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;@Josse Locus: je kunt kiezen. Of je kuist je woorden, schrapt een paar onnodig grove passages en vervangt ze door argumenten over het Israelische-Palestijnse conflict, óf ik schrap je reactie. Dit weblog mag scherp en polemiserend zijn, ook tegen mij, maar schelden doe je maar tegen je vrienden.  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113413</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Josse Locus ( 7-01-2009 01.47 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Oke, het prikkeldraad neem ik terug, dat doet teveel denken aan het Palestijns-Israelisch conflict.&lt;br /&gt;
Maar dat je bij de&lt;br /&gt;
IQ-uote 500 van BN-ers niet voorkomt en zelf wel het woord narcist zou kunnen hebben uitgevonden, dat moet je me toch niet kwalijk nemen. En over het gazaconflict praat ik niet want dat is helemaal mijn issue niet. Houd je bij je leest: fantasieen over geluk dat rijkdom brengt en laten mensen met verstand van zaken onderwerpen behandelen waar jij niet voor in de wieg gelegd bent.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113415</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Dirk-Jan  ( 7-01-2009 09.29 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Goed stuk ook in NRC, mooi begin van het nieuwe jaar! &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113435</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Lidwien ( 7-01-2009 10.20 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Geweldige actie! &lt;br /&gt;
Dat alle Unox-worsteters maar flink oprispend maagzuur mogen krijgen. &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113439</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Tanja kroon ( 7-01-2009 11.29 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Betse Jort&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Met alle respect maar je naam zegt het al: Kelder. DWZ dat je kelder denkt als je begrijpt wat ik bedoel.Mocht je ooit nog een keer genoodzaakt zijn iets over het gaza coflict te zeggen informeer je dan over de geschiedenis van het onstaan van Israel. Israel is onstaan door geweld beste Kelder en de Gazastrook is niet meer dan een concentratiekamp. Of mag ik dat woord niet gebruiken? &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Wat dacht je van Israeli die het schouwspel oorlog vanaf een veilige plek als Sderot aanschouwen zoals volk toestroomt bij een brand of een verkeersongeluk?&lt;br /&gt;
Sderot was ooit een Palestijns dorp genaamd Najd waar in 1948 Israelische terroristen, nog voordat de staat Israel was erkend, deze plek etnisch hebben gezuiverd.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;En zo kan ik doorgaan over de etnische zuiveringen van de israelieten.&lt;br /&gt;
Doe je huiswerk Jort of heb je daar geen zin in?&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113452</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Sascha ( 7-01-2009 11.53 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Geachte heer Kelder,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Gisterenavond hield Margriet van der Linden in het programma Triana een helder betoog over het schamele aanbod op tv van vrouwen die meer vertegenwoordigen dan alleen een lekker bekkie of lijf. Haar betoog kwam – zoals zij aangaf – voort uit eigen ervaringen met redacties van tv-programma’s. Uw reactie hierop – wellicht voortkomend uit emotie omdat u als voorbeeld, vrij onschuldig overigens, werd aangehaald – was dat haar betoog eloquent was gebracht maar niet klopte en voortkwam uit frustratie.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Met uw reactie - een drogreden in de vorm van een jij-bak – bevestigde u naar mijn mening juist het betoog van mevrouw Van der Linden. Ik bedank u daarvoor, al vermoed ik dat u daarover zelf een andere mening bent toegedaan.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Laat ik voorop stellen dat ook ik, als vrouw, van mening ben dat alleen de meest capabele persoon voor een functie moet worden aangenomen. Ik ben dus tegen selectie op basis van geslacht, afkomst, geaardheid of hobby’s. Volgens mij vinden wij elkaar op dit punt.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;U bent naar mijn mening echter uit de bocht gevlogen door te suggereren dat mevrouw Van der Linden lariekoek verkondigde. En dan met name uw onderbouwing raakte daarbij kant noch wal. U bent jurist en werkzaam als journalist. Ik kan dan toch gevoeglijk aannemen dat ook u ermee bekend bent dat feiten toch wel van relevantie zijn? Een voorbeeld: als het merendeel of zelfs een groot deel van de jeugdige criminelen uit een bepaalde minderheidsbevolkingsgroep voortkomt, dan kan aangenomen worden dat er binnen de betreffende bevolkingsgroep er een grotere kans op ‘ontsporing’ bestaat in vergelijking met andere bevolkingsgroepen. Kansberekening op basis van feiten.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ik begrijp dan ook oprecht niet waarom u de door mevrouw Van der Linden geconstateerde feiten afdoet als frustratie van iemand wiens blad niet goed draait.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Ik heb geen ervaring met de tv-wereld behalve dan als kijker. Echter, het valt ook mij wel degelijk op dat op tv met name veel ruimte is voor mannen in alle vormen en maten en dat de enkele vrouw op tv er helaas voor een groot deel als aangename beeldvulling bij zit. Ja, er zijn uitzonderingen, maar iedere kijker kan constateren dat als Maarten van Rossum een vrouw was geweest, hij bij lange na niet zo warm door tv-makers onthaald zou worden en eerder weg gezet zou zijn als een gefrustreerde ouwe doos. Hoewel ik niet altijd waarde hecht aan de macht van getallen (zie ook hetgeen Ghandi hierover ooit heeft gezegd), moet mij toch van het hart dat veel van mijn vrouwelijke kennissen en vrienden, bestaande uit hoogopgeleide, ambitieuze en sprankelende types (voor zover bij mij bekend geen Opzij-lezers, maar pin mij daar niet op vast), hetzelfde constateren als hetgeen mevrouw Van der Linden constateerde. Zien deze vrouwen het dan allemaal verkeerd? Zijn zij allemaal zwaar gefrustreerd?&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;En er bestaat wel degelijk een glazen plafond. Evenzo goed is er nog een krachtig old boys netwerk en houden ook een aantal “young boys” eerder elkaar dan een vrouw de hand boven het hoofd. Ik heb dit zelf ook in het bedrijfsleven ervaren en kan tal van voorbeelden noemen. Ter adstructie: op mijn vorige kantoor maakte de toenmalige voorzitter in mijn bijzijn en die van jonge mannelijke collega’s de grap dat hij zijn hond nog van een vrouwelijke collega zou aftrappen. Lachen joh. Het buiten proportie in bescherming nemen van mannen door mannen, het niet aanspreken van elkaar door mannen en het belonen van vrouwen op basis van het subjectieve begrip schoonheid heb ik om mij heen regelmatig zien gebeuren. En ik ben – helaas - echt niet de enige vrouw die dat constateert. Maakt mij dat gefrustreerd? Maakt mij dat minder ambitieus? Nee en nee.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Als man kunt u nooit zo goed als een vrouw beoordelen waar vrouwen op dit moment carrièretechnisch tegen aan kunnen lopen. Ik vind het dan ook jammer dat u op een dermate ongefundeerde wijze heeft gereageerd en hoop dat u een volgende keer niet zo snel meer een gedegen en op feiten gestoeld betoog als frustratie wegzet. Het benoemen van ervaringen en feiten kan niet gelijk gesteld worden aan frustratie; wel kunnen deze leiden tot (een hoge mate van) frustratie, maar dat ligt mijns inziens voornamelijk aan het karakter van de persoon zelf en hoe deze omgaat met de ervaring en feiten die hij/zij ondergaat of ondergaan heeft.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Hoe onderhoudend en raak uw sneren soms ook zijn, soms zijn het niet meer dan sneren. Zij voegen dan niets toe aan een andere belangrijke discussie die best eens gevoerd mag worden.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Als ambitieuze 38-jarige vrouw met een fulltime baan en eigen bedrijf (zonder snor of tuinbroek) nodig ik u dan ook graag uit voor een echt gesprek over dit onderwerp. Ik ben best bereid wat van mijn kostbare tijd ter beschikking te stellen om u - eventueel onder het genot van koffie, groene thee of wellicht een alcoholische ondersteuning - nader te informeren over waar vrouwen aan de (sub)top zoal mee te maken kunnen krijgen.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Bent u een slechts een keffertje dat blaft om wat aandacht of bent u toch nog enigszins geïnteresseerd in hetgeen waar capabele vrouwen daadwerkelijk tegen aan (kunnen) lopen in ondernemend Nederland?&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Met vriendelijke groet,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;br /&gt;
Sascha&lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113459</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie cor ( 7-01-2009 12.17 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Beste Jort, De prik-actie ontbloot slechts het topje van de ellende. Binnekort wordt die schandalige ellende keurig ondergebracht in de voedselwetgeving: juist, de Codex Alimentarius!&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;groet&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113465</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jort K ( 7-01-2009 12.41 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;@Josse Locus: op een armzalige poging tot belediging na, wederom geen enkel inhoudelijk argument. Ben niet de enige die uw IQ 500 niet haalt, kennelijk.  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113472</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Tom Rookworst ( 7-01-2009 14.19 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Jort, was jij eigenlijk al vegetariër voordat je iets met Georgina kreeg? Van alle mensen vind ik jou namelijk zo ongeloofwaardig!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113488</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Josse Locus ( 7-01-2009 16.47 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Over beledigen gesproken...dat vind jij toch heerlijk. Als er maar over je gepraat wordt, hoe maakt niet uit. Aan je te koop staande huis te zien legt het je geen windeieren.&lt;br /&gt;
Maar zoals de schrijver Milan Kundera al zei(heb je waarschijnlijk nooit van gehoord):&lt;br /&gt;
&quot;Het zijn de kleine domme mannetjes die de wereld regeren&quot;.&lt;br /&gt;
En zo is het ook.&lt;br /&gt;
Maar laat ik positief eindigen: ooit na een diepe crisis komt de ware Jort boven en zoals ik je ook ken van tv zal dat een ongelofelijk lieve, gevoelige man zijn die heel veel mensen erg blij kan maken met zijn talenten van praten, enthousiasme en creativiteit.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113500</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jan-Willem ( 8-01-2009 12.23 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Beste Jort,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Normaliter ben ik niet zo van &quot;het reageren&quot; op internetfora/columns, omdat ik me iedere keer weer verbaas over de simpelheid en schijnheiligheid van de gemiddelde Nederlander (in bovenstaande reacties met name t.a.v. het confict in het Midden-Oosten).&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Allereerst dé Unix-worst: Wie is er niet groot mee geworden? Ja, ik ben zo'n Nederlander die in winterse tijden graag geniet van van z'n Unox-worst bij een overheerlijke stampot met spekkies. &lt;br /&gt;
Waarom zul je je misschien afvragen, &quot;omdat het lekker is?&quot;, &quot;omdat een gemiddelde biologische worst 8,50 euri per ons doet, en ik helaas nog geen 150K belasting mag afdragen?&quot;, &quot;omdat welk ander soort (niet-biologisch) vlees ik ook kies, het waarschijnlijk van dezelfde vierkantemeter komt&quot;.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Waarschijnlijk allemaal kul-antwoorden in een tijd dat het onderwerp meer en meer wordt besproken. Kul-antwoorden van dezelfde strekking kunnen worden gegeven als redenen om in een Masserati te stappen: &quot;omdat ie mooi is&quot;, &quot;omdat ie snel is&quot;, etc. Ook dat apparaat is een totale overbodigheid, zoals het eten van vlees ook is.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Maar wat is dan de oplossing? Een voorstel: als jij nou 3 maanden in een Toyota Prius gaat rijden en die Masserati in de schuur laat staan, dan wordt ik voor 3 maanden vegetariër. Als het nu echt goed bevalt kunnen we altijd nog bepalen of we de overeenkomst verlengen.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Dan nog even in het kort over het Midden-Oosten.&lt;br /&gt;
Helaas heb ik te weinig kennis van het conflict om inhoudelijk(!) iets zinnigs(!) over het onderwerp te melden, anders dan het standaard pro-israelische antwoord: &quot;maar zij schieten raketten op ons af&quot;, of het standaard pro-palestijnse antwoord: &quot;maar zij hebben ons in een openluchtgevangenis gezet, met gesloten grenzen&quot;(mogelijk overbodig te vermelden).&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Het conflict duurt al decenia en hoe het ook wordt &quot;opgelost&quot; of &quot;tot een bestand&quot; wordt gekomen, volgens mij blijft het conflict een etterende wond. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Vanuit een mondiale gedachte: iedereen het land uit en verkoop de vierkante meters grond aan de hoogst biedende. Geeft ook jou de gelegenheid dat grachtenpandje in heroverweging te nemen. JS&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113584</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Roloff ( 8-01-2009 14.13 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Hoi Jort,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Voor het eerst ben ik op je website, ik zie je de laatste maanden vaak verschijnen bij dwdd (erg goed!). Je hebt een enorme eigen manier van formuleren (erg grappig en correct!) En hoe je nou uitlegt en in het licht houdt wat Unox is vind ik helemaal Top!! Ik zie nu op tv dat die 'maffia' bende van unox ook al bij de ijsmarathon vd oostvaardersplassen aanwezig zijn. Je bent een top kakker!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113592</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jeroen Buitenland ( 8-01-2009 22.52 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1104287.ece/Geen_honger_en_dorst%2C_geen_regen_of_zon&quot; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1104287.ece/Geen_honger_en_dorst%2C_geen_regen_of_zon&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;&lt;br /&gt;
Lees de hele serie eens!&lt;br /&gt;
Vooral dat ze toch allemaal zeggen, dat ze geen verschil proeven.&lt;br /&gt;
Gelijk krijgt niemand, maar het is mooi geschreven.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113628</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Tara ( 9-01-2009 11.50 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Geweldig goede actie!  &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113692</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Erin  (10-01-2009 03.55 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Even though I agree that Israel does not have to answer to anyone for its actions, as one would expect that anyone with an average intelligence and understanding would know why they are defending themselves and what they are doing is perfectly legitimate, I think that Israel would benefit, if their government had a better PR department, to open the eyes of these many ignorant, to the truth, of what is really going on. &lt;br /&gt;
If the world does not start to acknowledge this, that is: the big picture, they will soon suffer like Israel has for all these years...&lt;br /&gt;
Why is there no more emphasis on the fact that Hamas is using the Palestinian citizens as &quot;human shields&quot;? That is appalling, that is inhumane, that is a war crime! &lt;br /&gt;
Why isn't it 'public knowledge' that the Gaza Strip is in fact Egyptian territory. After the Israeli's dismantled their settlements in the area and gave it back, the Egyptians simply didn't want it back, even though it was occupied at the same time as the Sinai was, which the did 'accept to take back'... &lt;br /&gt;
They didn't want the Gaza Strip 'anymore', because they didn't want the responsibility for the Palestinians living there, all the problems this would cause them: anarchy,  Hamas, terrorism, etc. etc.&lt;br /&gt;
Israel gets 'blamed' for keeping their border with the Gaza Strip closed. They have good reason to do so, I should think! But the Egyptian 'border', that should be a free passage way into Egypt, which  should be open at all times, as it is part of Egypt, is rarely mentioned and is being hermetically closed! How on earth is this possible?!&lt;br /&gt;
And where did all the money go, that was donated by, amongst others, the European Union? What was done with all these millions, where did all that money go? &lt;br /&gt;
Despite the fact that so incredibly much money was 'pumped into' this region and is still being 'pumped into' this region, to help the Palestinian people, the civilians, to have a better life, they still live in Medieval conditions? &lt;br /&gt;
Instead of spending their time, building their country, they are busy fabricating missiles and digging tunnels to smuggle weapons, to shoot at Israeli civilians. &lt;br /&gt;
All THESE facts should be shown on World News, on CNN, etc. etc. Then 'the world' would get a clear picture of what is actually going on and not have the distorted view, created by bias reporting and indoctrination! &lt;br /&gt;
Of course I feel terrible, about the civilian casualties, but the Palestinian People, in the Gaza Strip, themselves chose for Hamas. They did not stop Hamas from firing rockets into Israel, on civilian targets. And now they pay the sad price for their own choices and actions, despite numerous warnings, from many sides. &lt;br /&gt;
So, give me a break and start giving the real facts and the true news and tell the stories the way they really are: tell the real truth and nothing but the truth. Have the brain to inform yourselves properly and don’t just swallow what the bias media feeds you. Have the guts to have your own opinion and the balls to voice it! &lt;br /&gt;
Like, for example, Jort Kelder. He doesn’t go and check first what the masses think, because, God forbid, he might rub someone the wrong way and say something that is ‘politically incorrect’ or that might make him unpopular by some. &lt;br /&gt;
No, he has the backbone to be his own person and to say what he thinks. And he sees through all the ‘blah, blah, and blah’ and perceives the things the way they really are and then he has the courage to say these things out loud, even in the media. &lt;br /&gt;
And what do you get in narrow minded little Holland, if you are not one of the masses, if you look and live outside of the box, if you’re different, because your world is bigger than your street and your back yard: you are condemned, belittled and scorned, by all these ‘arm chair professors’, who give their judgment, sitting in front of the TV, being spoon fed with one sided information: someone like Jort ‘cannot be anything else but wrong’, because he doesn’t say what everyone else says. &lt;br /&gt;
And some of these ‘arm chair professors’ are so limited that they don’t really know how to respond to all these ‘complicated issues and allegations’, but they have to make themselves heard, so they just blurt something out about Jort’s shoes, the quality of his jumper, his car or his general lifestyle. What does that have to do with anything we are addressing here?!  How sad is that… It’s the green poison oozing from small pitiful undeveloped minds; it’s called “jealousy” or like someone before me pointed out: ‘kinnesinne’, in Amsterdam slang. &lt;br /&gt;
I have become embarrassed and ashamed to be ‘Dutch’, most of the time. The only (Dutch) people that still give me a little pride and hope, are well informed, brave personalities like Jort Kelder.&lt;br /&gt;
Thank you, Jort! Way to go! You’re a hero! You are SOMEBODY! Don’t ever change!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-113802</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie lucy (14-01-2009 14.11 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Hai Jort,&lt;br /&gt;
ik vind je een rare snijboon maar ik vind top hoe je altijd voor de dieren opkomt, zulk soort mensen moeten er meer wezen!!&lt;br /&gt;
greetz Lucy &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-114429</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Jeroen (17-01-2009 09.16 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Lucy,&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Wat dacht je van alle boeren!&lt;br /&gt;
Al is het in de ogen van bepaalde BNNérs, maar uitschot van de samenleving.&lt;br /&gt;
Zij zijn het die voor klein salaris en veel werken om de dieren geven.&lt;/p&gt;

&lt;p&gt;Meeste bnnérs houden het nog niet een week vol.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-115069</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Margreet (22-01-2009 09.23 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Maar is dat nou leuk voor een varken tussen allemaal mensen te lopen, in zeewater, terwijl het ontzettend koud is? &lt;br /&gt;
Of houden varkens daarvan? Hoezo diervriendelijk van jou? &lt;br /&gt;
&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-116181</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Marit (16-02-2009 22.11 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Ik denk dat ze een uurtje aan zee sowieso leuker vinden dan een leven (lees: geen leven) in de Meatrix: een hok van 1 bij 1 of minder, geen daglicht, geen beweging, geen soorteigen gedrag en diverse martelpraktijken die zij als big ondergaan zoals onverdoofd hoektanden knippen, staart couperen en castreren. Kijk eens op www.varkensinnood.nl en laat je informeren, of beter nog: wordt donateur!!&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-118851</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie Ivo Leijen (21-07-2009 20.24 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;Het word met de dag duidelijker hoe dictatoriaal de commercie alle aspecten van het menselijk leven probeert te beinvloeden en mensen met kritiek criminaliseert.&lt;br /&gt;
Domme smerissen en politici werken maar al te graag mee .&lt;br /&gt;
Het was jaren geleden al te voorzien;goed word slecht en slecht word goed.&lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-139625</link>
     </item>
        <item>
     <title>Reactie sterbloem (28-09-2009 05.36 uur):</title>
     <description>&lt;p&gt;grandiose ludieke goede aktie &lt;/p&gt;

&lt;p&gt;weg met het vleeseterijgedoe &lt;/p&gt;</description>
     <link>http://www.jortkelder.nl/2009/01/unox_doortrapte_moordenaars_of_naieve_hansworsten.php#reactie-144122</link>
     </item>
    
   </channel>
</rss>